close
When you get caught in the rain with no where to run
當你在雨中被困住,因著無路可逃
When you're distraught and in pain without anyone
當你心煩意亂及在苦痛中為著身邊無人
When you keep crying out to be saved
當你繼續哭著大叫去(希望)被拯救
But nobody comes and you feel so far away
但無人會來,你感覺(拯救)離你很遠
That you just can't find your way home
因著你只是不能找到你回家的路
You can get there alone
你可以獨自到達那裡
It's okay, what you say is
這沒問題的,你應該說的是

*I can make it through the rain
我可以帶著它(傷悲)穿過這場雨
I can stand up once again on my own
我可以再次自己重新站起來
And I know that I'm strong enough to mend
及我知道我可以足夠堅強去(使事情)好轉
And every time I feel afraid I hold tighter to my faith
及每一時刻我感到害怕我會更緊緊的抓住我的信念
And I live one more day and I make it through the rain*
及我再活多一天以及我可以帶著它(傷悲)穿過這場雨

And if you keep falling down don't you dare give in
如果你選擇繼續沉淪,難道你要(對它)讓步?
You will arise safe and sound, so keep pressing on steadfastly
你會再被安全地升起,被宣揚,因此,保持步伐踏實地前進
And you'll find what you need to prevail
你會發現,你需要勝過些什麼
What you say is
你應該說的是

** x1

And when the wind blows, as shadows grow close don't be afraid
風吹過,影子接近你,不要害怕
There's nothing you can't face
這是沒有什麼你是不能去面對的
And should they tell you you'll never pull through
如果他們對你說,你永不能拉開,穿過,跨過
Don't hesitate, stand tall and say
不要再猶豫,堅定地站立,說

** x1


I can make it through the rain
我可以帶著它(傷悲)穿過這場雨
And I live once again
我將再一次重生
And I live one more day
我會只要再活一天
And I can make it through the rain
我就可以帶著它(傷悲)穿過這場雨

(Yes you can)
是的,你能
You will make it through the rain
你會帶著它(傷悲)穿過這場雨

arrow
arrow
    全站熱搜

    JOYCEHUI 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()